Ecuador en el Super Bowl 2015 / Ecuador at the Super Bowl 2015
Ecuador se convirtió en el primer país en promocionar sus atractivos turísticos con un comercial pautado en el mayor evento deportivo del año en Estados Unidos. La cadena estadounidense NBC transmitió el juego, y registró un rating que alcanzó los 49.7 puntos. Medios internacionales comentaron la iniciativa ecuatoriana de manera positiva. Univisión calificó a Ecuador como uno de “los otros ganadores” de la noche; Televisa incluyó al comercial ecuatoriano entre los que más llamaron la atención; y diario Clarín en Argentina, ubicó al spot entre las 10 publicidades imperdibles del evento.
Ecuador was the first country to promote its tourist attractions during the Super Bowl with a commercial advertised in one of the major sporting events in the United States, it was broadcasted by NBC along with the games. It attained a 49.7 rating.The international mass media issued positive comments on the Ecuadorian initiative. Univisión considered that Ecuador was one of the “side-winners” of the evening; Televisa included the Ecuadorian advertisement as one that attracted most attention; and the daily Clarín from Argentina, mentioned the spot was one of the top 10 ‘not-to-be-missed’commercials.